Galliard - Guillaume Morlaye (Michael Lucarelli, guitar) Renaissance

Gitarr, ett instrument som jag delat alltför lite här de senaste veckorna. Micheal Lucarelli är riktigt grym och får stå för den äran att återuppliva gitarrmusiken på celloliv. Jag gillar klassiskt på gitarr tror jag, och har nog aldrig varit ett fan av ackord som vi lärde oss i slutet av lågstadiet och mellanstadiet på musiken. Alltså om man spelar cello så är greppen på gitarr så svåra, haha, speciellt om man har så små händer som jag. Men klassiskt, tänker er typ Bachs "Cello Suite" på gitarr - Där har vi like och love.

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej Hanna, tack för tipset om denna gitarrist.
Tips: Julian Bream spelar cello sviterna helt fantastiskt fantastisk på gitarr.
Hälsningar Johan

2016-02-26 @ 10:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0