Vivaldi - Double cello concerto in G minor RV531 - Allegro / Nathalie Stutzmann

Nyårsafton 2016 och jag måste såklart dela något speciellt idag känner jag. "Double cello concerto in G minor RV531, Allegro" av Vivaldi är precis så för mig. Måste spela någon gång. Vivaldi är en kompositör som jag också hört en del av, alltså lättare att både känna igen och kanske spela hans musik. Jag gillar mest starten tror jag - som i typ hela stycket egentligen, hör man ju att det växlar. Både stämma 1 och stämma 2 har samma rytm, antingen samtidigt eller efter varandra. Jag tänker på det, nästan sådär självklart, som att stämma ett eller två ger, ger ett svar. Som jag redan skrivit tidigare under lovet om det här så är tempot inte mitt, skulle väl spela det lite långsammare, hoho. Lyssna och njut och så får ni ha en jättebra nyårsafton!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0