Terminssammanfattning Hösttermin 2016

Har glömt av hur jag skrivit ihop terminssammanfattningar tidigare? Koden liksom? Jag tänker ändå försöka ge mig i kast med att skriva ihop en terminssammanfattning för hösten. För första gången, nästan, spelade jag ut på Kulturskolan Brommaplan, det vill säga på uppspelet den 2 december. Det var kul att spela och med pianokompet, att man kan göra något tillsammans. Även om jag kom fel en del, så var jag nöjd. Efter att ha spelat in en del videor under hösten så vill jag också konstatera att jag tycker att jag har ett annat uttryck nu. Förmodligen är det så att jag tänker mer på mitt uttryck. Hur vill jag ha musiken? Hur vill jag göra det till mitt? Sedan vill jag också uppmärksamma övningen! Det ger så mycket att sitta en stund varje dag, en halvtimme, en timme. Men också att inspireras av andra, det är en lika stor del i min övning. Julkonserter med VUS har jag ju nyligen nämnt att det inte är min grej ännu. Fast jag spelade faktiskt ut mer än både under hela terminen med orkestern och mot förra julkonserten. Jag kände att jag efteråt blev supertaggad på en ny termin, en vårtermin som jag hoppas kan bli bäst med VUS. Bäst - även på repetitionerna varje onsdag. Summa av kardemumma, haha uttrycket kan ha blivit en favorit, så vill jag säga att jag börjar känna mer uttryck i mitt spel på något sätt. Det är något som jag vill fortsätta jobba med, noga och tänka till. Jag känner kortfattat just det där ordet utveckling. Och jag undrar mest vad ni ser för utveckling? För det är roligast att höra från er som lyssnare! Nu drar vi mot vårterminens konserter och spel. Jag hoppas att ni hänger med in på det nya året och ännu mer utveckling. Imorgon startar lovet här på sidan och jag tänker inte avslöja det ännu, överraskningar är roligast, eller hur. Jag är tillbaka live här igen den 16 januari så ni får njuta av lovet. Jag är ganska nöjd med det faktiskt! Fast troligtvis skickar jag in här på julafton och nyårsafton. Om ni saknar mig finns jag på @CelloAllCellist (Instagram), förhoppningsvis gör ni det lite? Ha det underbart bäst så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0