Happy Christmas - John Lennon - Instrumental with Choir

Igår var jag och lyssnade på Ebbas julkonsert (med gamla orkestern KORK). Fick härlig julstämning så nu känner jag mig mer än redo för dagens spel med orkestern VUS. Julkonserten igår var i S:ta Birgitta Kyrka och alltså det är något speciellt med julkonserter i kyrkor. Ni får lyssna på musiken senare under veckan på @CelloAllCellist på Instagram där det kommer upp någon liten snutt. Synd bara att snön inte kommit så här till julkonserterna, det hade ju varit något alldeles extra med lite snö vid dessa tillfällen. För att komma in ordentligt i julstämningen sitter jag nu och lyssnar på en cover av "Happy Christmas" av John Lennon som TheLellefix laddat upp. Snart ska jag ut och ta mig en promenad innan det blir en eftermiddag med rep, innan genrep innan konserten. Åh, jag hoppas på en massa inspelningar som jag kan dela med er. Och känslan inför konsert? Den är bäst, som vanligt! Fick nog en hel del konsertfeelings och laddande under gårdagen när jag satt i publiken. Har ni någon favoritjullåt? Ha en härlig onsdag (kanske med lite snö?) och så hörs vi imorgon igen, då med en konsertsammanfattning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0