© Camille Saint-Saëns - Cellokoncert nr. 1, a-mol, op. 33 - Sol Gabetta - DR Symfoniorkestret

Camille Saint-Saëns, "Cellokoncert nr. 1, a-mol, op. 33" framförd av Sol Gabetta och DR Symfoniorkestret. Sol Gabetta på cello även igår och ärligt talat minns jag inte riktigt vart jag hörde hennes namn första gången? Det kan också ha varit ett tips, eller på radio? Tja, mitt minne är inget att leka med. Det är roligt när man finner cellister att inspireras av, när man lägger märke till någon och lyssnar på det och känner igen. Eller vad säger ni? Har ni någon förebild för erat instrument? För mig är det här stycket ett sådant som jag nästan i alla fall, haha, känner igen direkt. Hör ni flöjten runt 4:41?   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0