Amazing cello talent - Philipp Schupelius (13 yo) and Keiko Tamura Tchaikovsky Rococo variations

Idag ska jag iväg och lyssna på konsert. Ebba, flöjtisten som blivit så grym! Och även orkestern som jag spelade i tidigare. Det blir kul och mysigt sådär på kvällskvisten. Jag älskar den här tiden på året då julstämning börjar komma och både syns och hörs överallt. På söndag är det redan tredje advent liksom? Imorgon har jag själv konsert. I min övning så ingår både att sitta i publiken och lyssna och ta till sig något, men också att själv spela. Låter helt enkelt som en helt perfekt start på veckan! Denna tisdag vill jag dela "Tchaikovsky Rococo variations". Ett väldigt härligt stycke som jag själv känner att jag skulle vilja spela någon gång. Jag har mest fastnat för början när cellon kommer in, den melodin kanske jag till och med skulle kunna ta ut? Ja, jag har ju ett helt jullov på mig att ha kul med sådant. Så grymma Pjotr I. Tchaikovsky och duktiga 13 åriga cellisten Philipp Schupelius! Pianokomp: Keiko Tamura.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0