Rep inför skördemarknad!

Hej vänner! Satt och redigerade bilder när jag kom på att jag ju måste skriva och berätta om hur det gick idag. Så idag har jag varit iväg och repat inför skördemarknaden som förresten är nästa helg! Årets program blir somrigt och härligt med "Greensleeves", "Kärleksvals", "Jag vet en dejlig Rosa" och "Ute blåser sommarvind". Jag ska spela det i precis den ordningen som jag skrev nu också, vilket kändes som en bra ordning. Det kändes inte rätt att spela "Kärleksvals" först tillexempel. Jag tror att det blir superbra och jag ser framemot att dela all musik med er sedan också. "Greensleeves" ska jag spela först en gång och sedan dela upp det i reprisen till hälften pizzicato och hälften arco. Nej, jag ska inte skriva för mycket nu. Men jag kan säga att jag var väldigt nöjd efter repet i alla fall. Min tanke nu är att försöka ha som mål att spela igenom styckena varje dag under veckan!
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0