Ruth B - Lost Boy (The Intro Live Sessions)

Hej, hur mår ni idag? Jag fryser och känner mig ruggig. Kändes dragigt i klassrummet??? Och jag satt och tänkte på det där dragiga och frös mest när jag var där under förmiddagen. Vad har det här dragiga att göra med musik, Hanna? Ja du, försök att svara på den frågan. Vinden som viner ute om vårarna? Just nu lyssnar jag på "Lost boy" som också den här låten är en ny låt som jag övar lite smått på just nu. Den här låten är ju ganska så lugn, eller hur? Jag gillar det, jag som föredrar lite lugnare tempo, hehe. Fast tempot är ändå ganska så snabbt. 1, 2, 3, 4, rätt så fort. Flera takters paus i början, först i 1, 2, 3 (I lite långsammare tempo kanske, eller?) och sen fyra sista takterna i pausen går det över i 4. Men det är bra övning, jag kan vara rätt så dålig på det där. I orkestern så har jag ju ändå resten av cellostämman, hehe. Fusk, fusk, Hanna. Nej, men jag försöker tänka mer i att räkna i pauserna och någon gång inser jag faktiskt att det hjälper! Vänner, spela på, så hörs vi med fler toner i veckan. Sjung ut, sjung ut för veckan kommer att bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0