Julie-O, Kevin Olusola/Mark Summer, Cello - Övning

Fick ett ryck i måndags när jag inte kom iväg på cellolektion. Kände bara för att sitta och uttrycka mig framför en kamera och öva. Först och främst vill jag ta upp stället runt 02:21, "flyta samman" eller alltså att D och A nästan försvinner lite - när det går för fort oftast gissar jag? Och som sagt så känner jag mig väl inte så jättesmidig i mina fingrar, haha. Smidig/graciös - kan nog ha ganska så stela fingrar ibland. Nämner någon gång också att jag hört låten i ett fortare tempo och det är svårt att ändra något, när man vant in sig och känner sig hemma i en rytm som man hört, typ tiotusentals gånger. Oups... Jag sa att jag inte gillar rytmen som jag spelar vid 04:45. Här kanske är en tydligare bild på den (och hela den delen som jag pratade om): http://www.stretta-music.com/en/mark-julie-o-fuer-violoncello-solo-nr-562067.html Här är en länk inspiration och även cred: https://www.youtube.com/watch?v=PsZo4NAD-94
Jag älskar "drillarna" han gör! Men alltså, ärligt det är grymt och svårt att slå. Men tack för idè Kevin Olusola!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0