Dominik Liebel spielt "Zirkus Renz"

Allt bra med er denna söndageftermiddag? På www.cellolife.blogg.se delade jag tidigare en av de nya låtarna vi som vi fick i onsdags och som jag också skrev om i sammanfattningen. Så jag tänkte att jag avslutar veckan på celloliv med att dela "Erinnerung an Zirkus Renz" (som jag alltså också skrev om i onsdags). Det är så härlig fart i det här. Känns bra att avsluta en vecka med lite energi. Lite? Det här får jag ändå säga är ju rätt så mycket energi. Superhärligt! Jag gillar basen (cellon) - rytmen och om jag inte har helt fel nämnde jag nog det också i sammanfattningen. Stadig och enkel rytm. Jag tror att jag gillar när det är enkelt på det sättet, det låter liksom inte så "avancerat". Jag tänkte dock på hur han spelar - det ser i alla fall inte så jätteenkelt ut... Med den här musiken i lurarna kan vi ju glatt skutta in i en ny vecka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0