Sonata in E minor no 5, (3, 4) - Cello

Jag bläddrade vidare i boken igår - vände blad och då slog det mig att det ju finns ytterligare en. Det hör ni från 2:45. Så det här fastnade jag i nu. Jag försökte hitta något enskilt med bara den, men lyckades inget vidare med det. Jag har för mig att den här också kallades för Allegro. Jag gillar nog mest båda dessa Allegro från "Sonata in E minor no 5" - kanske för att jag tycker att det händer mer spännande saker i det? Jag vet faktiskt inte riktigt varför. Man kan ju om man går in i det lite mer undra varför det finns flera som heter Allegro? Det betyder ju typ livligt, snabbt. Kanske är det just därför jag fastnar för det lite mer, för att det händer något i de när det är livligt och snabbt. Vad tycker ni om Allegro (2) ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0