Russian Dance Trepak, Tchaikovsky - Orkester

Det här har jag konstaterat är min favorit ur orkesterrepetoaren just nu. Den går ju himla fort dock! Öh... Ja. Men det tempot ska jag nog komma upp i, så småningom bör tilläggas. Jag lyssnar mycket på det och försöker spela till det - med ett leende på läpparna över att det går för fort. Det här är rätt så kort, så det tar ju slut rätt så fort, ja, i det här tempot i alla fall. Det kanske just är därför det gör att det låter så snyggt? För att det går fort och det forta är ju som gjort för denna låt. Men det hade varit lite kul att höra någon version som gick så långsamt mot det här tycker jag, bara för att se om lät lika snyggt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0