Einzugsmarsch der Bojaren, Halvorsen - Orkester

Jag gör så att jag inleder veckan med att dela vad vi fått i orkestern. Så måndagsmusiken får bli "Einzugsmarsch der Bojaren" som på engelska blir "Entry march of the Boyars". Jag vet inte riktigt vad Bojaren/Boyars är. Jag tänker på trumsolot där vid 1:28 - då min lillebror precis börjat spela trummor, så fastnade jag lite där, hehe. Och där kom hon inte så mycket längre i beskrivningen. Den här låten verkar framförallt vara vanlig att spela i blåsorkester, så jag tänkte att jag skulle dela lite blåsorkestet-musik med er på det här. Jag tycker ju själv att musiken för stråkorkester/symfoniorkester låter snyggast. Får se i vilka instrument man hittar stämmorna hos blåset. Vi kan klura på det under veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0