Celloduet, Kummer - Cello

Jag hittade faktiskt en rätt så bra version (tycker jag själv i alla fall) av veckans läxa. Fram till 0:26 den här veckan (eller förra veckan då) . I och med att jag hittade det här har jag väl i och för sig spelat vidare. Försöker spela till det, vilket går helt ok. Hoppar lite mellan stämmorna också då jag gillar andra stämman mer på vissa ställen. Jag gillar verkligen att öva på det sättet - när jag hittar något som jag kan spela till, eller i alla fall lyssna och följa med i noterna. Fast jag ska försöka rikta in mig på en stämma i taget, åtminstone. En sak i taget. Visst brukar man säga så? Så jag fortsätter öva till det här. Jo förresten jag ska nämna också att mellan 0:12 och 0:17 har jag en annan fingersättning (går upp där) och så har jag lite annat stråk mot vad de spelar i videon på precis första takterna där. Lite nackdel kanske att när jag övar till det här är det lätt att jag vill spela i samma stråk. Ja, nackdel, kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0