Violin Concerto No.1, Bruch - Fiol, Orkester

Bruch violinkonsert är något som jag övar på inför STORK också. Det här två tonerna som ligger hos cellon där i början precis, vid 0:9 kommer det t e x. Det tycker jag är så snyggt! Vidare en liten bit så tycker jag också att stället vid pizz:et (knäppet) vid 0:28 är väldigt snyggt - som också det ligger hos cellon. Det fortsäter också vid 0:48 en bit - snyggt, snyggt, snyggt. Jag tror att det kallas för tremolo, det här som går galet fort (typiskt det här som jag kommer ta upp i en video) - Vid 1:21. Som sagt, det stället går fort men också det tycker jag låter så snyggt. Det här smetiga stället vid 5:06 är så fint. Okej, fint skulle också vara ett ord. Nu har jag använt ordet snyggt ett antal gånger men jag tycker inte det är fint (vilket det såklart också är!) men jag tycker att snyggt låter som coolt och... Äsch., jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men snyggt är det hela som jag vill sammanfatta det här. Vill ni höra 1 och 2 ur den här också? Kanske en rolig grej att dela nästa vecka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0