Sammanfattning (Celloelktion, orkester) - 28, 30 september 2015

Börjar sammanfattningen med att nämna något litet om Kummer celloduetten - Takt 9-13 övar jag vidare på och så har jag takt 19 (bokstav A) - takt 34 (bokstav B. Så hela bokstav A i stämma 1 kan alltid bli bättre. Takt 66-76, tror jag i alla fall att det blir, är krånglig att köra till andra stämman tycker jag. Det är så olika och... Jag kanske kan få upp en bild på det så kan jag förklara det då. De sista takterna fram till 77-81 är lite också så i första stämman att det kan bli bättre. Jag har inte tänkte på andra stämman så jätte mycket. Kanske öva upp bokstav A lite och takt 69-76 - ja jag vet inte riktigt. Går igenom det mer i nästa veckas "Hanna övar" som sagt. På orkestern i onsdags fick vi två nya låtar. Jag kan börja med att nämna att vi fick "Nu tändas tusen juleljus" - kommer ni ihåg? Vi spelade ju den förra julen KORK och VUS. Jag vet inte riktigt om vi ska spela med samma stråk som då. Jag är liksom van det stråket, eller hur jag ska skriva det, så det känns ju bäst. Så den här låten ser jag framemot att spela. "Bergatollets vaggvisa" var också en ny låt som vi fick. Hyffsat enkel grej. Det är bara något stråk som är lite krångligt kanske och något glissando. Sista takterna i "Trepak" är ju så lätt att man tappar bort sig på - men sista gången vi körde igenom den i onsdags funkade det faktiskt bäst hittills! Gissa om jag blev lite glad då? "Bojarernes Indtogsmarsch" funkade rätt så bra sista gången vi spelade igenom den i onsdags också. Så kortfattad. Det ger resultat att spela något om och om igen! Det sista vi gjorde i onsdags var att spela igenom de första takterna i "The Lord of the rings" också, vilket funkade rätt så bra. Starten där är rätt så enkel. Lätt. Så, lite framsteg denna skulle jag säga. Känns bra att det kändes som att det gick bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0