Sammanfattning (Celloelktion, orkester) - 19, 21 oktober 2015

I måndags fick jag fortsättningen på Vivaldis "Sonata no. 5 in E minor". Så till efter lovet har jag hela. Ska försöka spela igenom låten ordentligt under lovet och spela en del. Jag har något ställe i takt 6, 8 och från 11-13. Sen kanske jag också alltid kan jobba en del på drillarna. Tar upp det mer i "Hanna övar". På orkestern i onsdags hann vi igenom en del också. Det har blivit så att vi börjat varje övning med att spela "Nu tändas tusen juleljus" för att den är enkel. Vi fortsätter jobba lite med C framförallt. De här snabba takterna i "Bojarernes Indtogsmarsch" från takt 33-38 ligger det framförallt lite mer övning i. De går så fort! Ibland går de här snabba takterna bra och ibland mindre bra. Det bror väl lite på om jag är trött efter dagen eller inte, hehe. Jag tycker att bokstav F och fram till slutet börjar gå väldigt bra nu ändå. Känns som att det går bättre och bättre vilket är kul. "Danse russe Trepak" övade vi en rolig ska på i onsdags. Från "Danse russe Trepak" kommer vi gå till det här "Hip Hop Medley". Så onsdags spelade vid från bokstav D fram till slutet. Sen fick vi spela/fortsätta spela de sista takterna om och om igen och så skulle dirigenten peka bort olika grupper, t e x cello och så vidare. Rätt så kul och bra övning tror jag. "Hip Hop Medley" så har jag takt 17. Hinner inte riktigt med där att spela "Bakom stallet" och så har jag bokstav F som går rätt så fort. Jag börjar i alla fall förstå det mer nu, hur jag ska spela det liksom. Sen är det lite kvar att jobba med, med ttempot då. Sen har jag också "Bregatrollets Vaggvisa"; "Danse de la Fée-Dragée" och "Horgalåten" som vi då också spelade på i onsdags. Men jag har inte riktigt något nytt att ta upp i dem låtarna. Tänkte få till en ny orkestervideo under lovet på lite nya orkesterlåtar som jag inte gjort någon video på ännu. Så där har vi något att se framemot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0