Dark Halloween Music - Return of the Dark Lord | Latin Choir

Inledningen, precis första sekunderna får mig att tänka på någon skräck-film, eller ja Halloween då. Just där kommer man ju verkligen in i Halloween på riktigt. Förresten. Nu börjar det ju bli Halloween-tider. Det närmar sig verkligen med stormsteg. Jag gillar verkligen den här årstiden med alla färger. Nästan lite mysigt också med att det blir mörkt tidigt. Jag tänkte på det att vissa instrument kanske låter mer Halloween-igare, eller hur man ska säga det. Som cello och kontrabas t e x med den här dova, mörka klangen. Rätt/fel, vad tycker ni? Inte för att det inte kan spelas Halloween-musik på fiol också, så jag menar jag inte. Men med det här mörka och dova ljudet, ungefär som vädret utomhus - ja, typ som hösten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0