Wilmas Tema, Skärgårdsdoktorn - Övning (swedish)

När jag spelade kändes det lite stelt. Ska komma igenom det någon gång med skivan också. Min tanke var att "det ska sitta på första försöket", och då får det väl låta falskt på vissa toner - Det vill säga så värmde jag inte upp med att spela till skivan. Ett annat ord för "det låter märkligt" är att det låter falskt. Eller ta det som fel - Men märkligt är väl en beskrivning för det också. Falskt är nog vad jag menar/hur det låter egentligen. Jag tänkte också på det här F:et i första takten precis (kommer tillbaka fler gånger i låten) . Vill ha det lite mer utdraget ibland. Känns som om jag är en aning snabb. Jag vill jag också ha det mer utdraget som sagt. Nästan så att jag kan överdriva det lite. Om jag överdriver det låter det förmodligen en aning bättre. Jag tycker jag kommer lite fel på vissa toner, på f:en i fjärde läget "fyrorna i fjärde läget". Framförallt i fjärde läget, men kanske någon ton i tredje också? Lätt att jag glömmer i det falska när jag ser på helheten. Tror absolut att det blir bra! Förstår ni förresten vad jag menar när jag säger stelt videon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0