Uppspel, piano o cello sommaravslutning (25 maj 2015) Sammanfattning

Innan jag inleder det här så ska jag bara säga att jag (förmodligen) sover vid den här tiden, just nu. Min tanke var att jag skulle fixa till det här nu, så läser ni det antagligen under dagen, eller när ni klickar in vid tillfälle. Tänkte också ta tag i att börja med sommarlovet här på sidan idag. Här kommer en sammanfattning av igår i alla fall!
Jag kom fel på en ton i början. Vid 1:06 får ni hålla för öronen. Nej, så ska inte säga... Kom hyfsat (tror jag) på 1:an men de två tonerna efter blev falska. Tänker lite för långt. När jag inte tänker långt på tonerna så är det lättare att de blir för korta/för kort avstånd mellan 1 och 2 alltså. Får hitta någon balans i vågen där. Det bästa av allt är att jag lyckas komma rätt, rätt så fort igen. Jag tycker att framförallt slutet blev väldigt bra, lätt att det var starkast. Så vi lyfter fram det. Jag skulle inte sammanfatta det som nöjd men halvnöjd. Det finns som sagt vissa partier som jag är nöjdare med! Det här är inget jag kommer sitta och kolla på om och om igen. Eller utbrista "Oj, vilken utveckling!". (Har jag tänkt så någon gång? Inte just den här terminen!) Min tanke är att hålla igång det och få till spelningar på det här till skolavslutning och årets skördemarkand. Hoppas på spel på skördemarknaden i år igen. Tänk er "Wilmas Tema" med dragspelskomp! Lite #wow på den du. Så jag ska hålla igång det. Jag tog nog det här mycket som att vända mina tankar om "Fjärdeläget".
- Det finns konserter som jag är nöjdare med. Men även konseter som jag är mer onöjd med. Bra balans på vågen där!
Jag ska avsluta den här sammanfattningen  med att jag efter de senaste orkesterkonserterna varit otroligt nöjd. Varför? För att jag spelat ut som när jag sitter och övar hemma. För att när jag spelar ut till fullo så mår jag som bäst. För att cellon är mitt liv - Lätt att jag då är nöjdast när jag spelar ut då. Då är det LUFT och "KAN ANDAS". Måste komma på något knep även i andra lägen - Måste ändå erkänna att jag är glad över att det verkar som om jag knäckt koden (spela ut 100) i orkesterspelet (på konserter bör tilläggas). Märker att jag backar ibland mot vad jag gör hemma. Det är något jag får öva upp. Jo, jag tycker att jag spelar ut mer mot vad jag gjorde våren 2013. Mot 2014 känner jag dock (sorry but true) ingen utveckling just här. Har så svårt för att se utveckling. Kom med förslag ni. Tycker ni att jag utvecklas mot förra våren? Eller mot förra terminen? Jag kan känna det ibland (...) men inte så att jag utbrister det efter varje termin. Lite rörigt. Men jag fick ner en helhet av sammanfattningen här uppe, och lite "kommer in på andra spår", precis som jag ofta lyckas med. Sammanfattning av terminen kommer upp 6 juni som sagt! Nu laddar vi med grym musik ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0