Star Wars-Dagen, rostig cykel, målning med lite färg!

God morgon!
Jag sitter hemma och snorar och nyser just idag. Utanför fönstret är det grått, ruggigt och regnigt. Som en målning som det behövs sättas lite färg på. Jag ska göra lite nytta trots att jag är hemma idag hade jag tänkt. Jobba vidare med att färdigställa en berättelse, leta musik till kommande dagar och nästa vecka till sidan. Jag tror att jag har något bra på G. Slutligen måste jag komma igenom "Allemande " en del under dagen. Ikväll väntas konsert! Uppspel på "Allemande". Det känns bra med låten, eller bättre. Jag tror det gett en del att öva till musiken som jag hittat. Lyssnat till andrastämman, tänkt och fått till det bättre. Så jag skulle kortfattat säga att det låter bättre med stämmorna tillsammans än första veckan. Skönt! Jag ska jobba mer med dock att få till snabbare grejer lite långsammare men med flyt ändå. Kan man säga så? Jag förstod knappt det själv. Men lite slarver kan jag vara om jag kommer upp i tempo, så lugn och fin, så blir det ännu lite bättre. Jag är kan känna mig en aning spänd, sträckt. Kanske lite stel? Så jag är lite begränsad. Kan inte riktigt spela ut som jag vill. Lite som en rostig cykel/ett rostigt rör som måste smörjas upp. Kyrkan ligger alldeles i närheten av där jag bor, så jag kommer inte få så stressigt. Nästan så att jag kan komma 5 min försent. Haha? Eller inte. Men ni förstår hur jag tänker kanske. Jo juste! Igår var det ju "Internationella Star Wars dagen". Jag hörde det på radion någon gång under dagen, men sen försvann det. Idag känner jag mest att jag nog får hylla Star Wars- dagen genom att spela något. Får se om jag kan få till det till helgen! Kul grej i alla fall. Hur länge kan det ha funnits? Får till en sammanfattning imorgon av konsert - Sen laddar jag om till orkesterkonsert vilket närmar sig. Nej, men en sak i taget. Jag ska så småningom försöka ta mig upp här ifrån och spela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0