Sammanfatttning (Cellolektion) - 18 maj 2015

Också den här veckans sammanfattning blir annorlunda. Med tanke på att det var konsert i onsdags.
I måndags var jag iväg och spelade . Sista cellolektionen för den här terminen. Jag precis tyckte att hösterminen tog slut?
I måndags spelade vi igenom "Cello Suite" och "Balletto". "Balletto" var rätt så kul att spela med stämmor (tre stycken) faktiskt. Jag ser framemot att få till det så småningom. Kul! Kanske kan få till en liten video med första och andra stämma, då jag har möjlighet till det. Så, får tredje stämman komma lite i efterhand vid tillfälle. Ja vi får se. Kom igenom "Wilmas Tema" också. Åh, jag tycker låten är väldigt fin i helheten. Idag har jag inte hunnit igenom den  dock. (seg och trött Hanna, resulterar till det) - Men av det jag övat så tycker jag att den är så fin i helheten. Jag har något parti som jag vill öva upp lite, så det ska jag försöka göra. En övningsvideo på "Wilmas Tema" ska jag få in imorgon förmiddag tänkte jag, så då lär jag i vilket fall som helst komma igenom det ordenligt. Jag lär väl uppdatera er mer om "Wilmas Tema". I övrigt så gick det i alla fall bra i måndags. En längre sammanfattning av hela terminen kommer till 6 juni. Nästa vecka händer det också saker här!! Sköt om er så hörs vi imorgon!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0