Sammanfattning (Orkester) - 13 maj 2015

Nej ingen sammanfattning av cellolektion den här veckan då det inte var någon lektion i måndags.
(ledigt efter tisdagens konsertspel veckan innan!) - Tröstande nog körde orkestern som vanligt. Sista repet för terminen!? Troligtvis hinner vi inte repa på onsdag innan konsert. Så där ska det sitta alltså på första försöket. Mitt mål är att spela ut som jag gjorde i julas, när det väl gäller så kommer allt. Är det inte också precis så det ska vara? Galet vad nöjd jag var då. I alla fall, vi kör en sammanafattning av onsdagen.
Vi var endast fyra cellister i onsdags - Men det funkade bra. Jag känner mig absolut säkrast i "The Empire Strikes Back Medley" - Möjligtvis någon rytm som i takt 13 vid bokstav J. Lite mycket ljud där kanske? Det blir lite förvirrande där i vilket fall som helst. Juste, "Folklig vals" är förstås väldig säker också. "Sakta vi gå genom stan", är säker. En rytm i takt 14 - Finns liknande rytm. "Ballet Suite No. 1" känner jag mig rätt så säker i också. Fortsatt någon takt mot slutet, fyra takter in vid siffran 13. "Music From Gladiator" - Säker. Dock fortfarande takt 49-53. Likande takt på ett annat ställe. Jag får väl fuska lite där, låta stråken och fingrarna gå. Eller ta någon ton i tredje eller det andra läget - Högre eller lägre toner med lite mer förstående text. Slutligen - Vi repade igenom "Kashmir". Kändes en aning "Ojdå" när vi fick sång till. Men det var superkul! Hoppas det går bra på onsdag - Bortsett från takt 44 och framåt en bit. Var det en bra sammanfattning? Slutligen. Superkul att spela i VUS hela den här treminen. Ser framemot fortstat utveckling i orkesterspel här. Jag tar inte konserten på onsdag som "Det ska låta superbra". Utan som "Åh så kul med första konserten med VUS!". Nu så håller vi självklart bara tummar och tår över att det blir fint väder på onsdag och att det kan bli någon inspelning.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0