Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 4, 6 maj 2015

Igår halvjoggade jag upp till Berwaldhallen och tänkte där, medan jag halvjoggade i ett blåsigt Stockholm på "Sakta vi går genom stan" . Fast det såklart var raka motsatsen . Tänk en kväll med Grieg och Mozart. Nu har jag laddat upp med ny inspiration - Så skulle jag sammanfatta det.
Vad funderade jag över efter i måndags? Mest på att försöka komma igenom "Allamenade" om och om igen tror jag. Vilket jag också gjorde lite under tisdagen (förkyld som jag var bör tilläggas också) . Där satt jag sedan en kvart innan vi skulle gå och hade faktiskt lyckats komma in i övningen väldigt bra! Äntligen. Okej, jag repade igenom det innan men inte fullt så seriöst som precis innan.
Vi började onsdagsen övning med ett spela igenom "Hungarian Dance" i rätt så snabbt tempo. Men jag tycker det gick rätt så bra faktiskt. Jag tycker fortsatt att melodin i takt 33 kan låta lite märklig. Men jag försöker väl intala mig själv att det låter okej, och spela ut. Vivace är en aning kämpigt. Men i sin fulla helhet tycker jag det är okej faktiskt. Bra start i alla fall! Något nytt har jag faktiskt att skriva om i veckans sammanfattning. I onsdags så fick vi sång till "Sakta vi går genom stan", så vi repade igenom låten en stund i början med sång till. Det känns bra. Kom in bättre när cellostämman ska komma in. Takt 13 är lite kämpig i rytm. Takt 11 har en liknande rytm - Men jag tycker att det går bättre där. Den här låten kommer bli så fin! Ser framemot att se och höra just den här i inspelning. Okej. Jag ska inte ta slut på sammanfattning helt. Nästa vecka är sista orkesterrepet innan konsert och då kör jag en längre sammanfattning. Eller en sammanfattning av hela orkesterterminen. Första terminen i VUS bör nämnas!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0