Sakta vi gå genom stan, Monica Zetterlund

Hur kan man komma på att en låt är bra först då man hör den? Jodå, jag har hört låten tidigare. Naturligtvis! Men jag menar mer när man lyssnat på den om och om igen de senaste dagarna? Precis som jag gjort. Alltså, det är nu jag inser när jag lyssnar på låten om och om igen som den är fin. Insåg jag det inte innan att den var bra på samma sätt? Nej. Eller det är som att jag inser hur fin den är först nu! Edda Magnason gjorde en fantastiskt cover på låten också - Hon har även gjort andra fina covers, så jag tänkte söka upp lite mer om det. Har jag skrivit om Monica Zetterlund? Nej det har jag inte. Kan vara något att komma ihåg. Så "Sakta vi gå genom stan" hörs i mina hörlurar just nu! Toppen att få in låten. Dock hittade jag ingen orkesterversion på låten (tråkigt nog). För vacker är den i orkester med, även om det var lite kämpigt att hänga med i onsdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0