Hanna övar #12

När jag börjar med de här takterna från 02:05 i videon och framåt en bit. Även de innan. Så skulle jag vilja få till det utan att det låter så gnissligt. Jag tror att det väl har att göra med att komma in i någon teknik så det inte låter gnissligt. Får spana in mer inspiration och ta till mig. Från det här som jag delade tidigare t e x: http://celloliv.blogg.se/2015/may/cello-suite-no-1-in-g-major-bach-forklaringartips.html#comment . Som jag sa skulle det också vara kul att jobba mer med starten, just det stråket, och det få mer flytande och renare. Alltså inte så på så sätt att det låter falskt, utan mer flyt. Hur övar jag vidare? Spela det långsammare och snabbare, och bryta bågar först! Balletto vill jag gå vidare med på så sätt att spela in det trestämmigt med appen - Som jag ska försöka få till en video på vid tillfälle.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0