Sonata Op.14 No.3, Allemande, Boismortier

Så, jag har hittat två versioner på den här låten. Varav jag fastnade för det här! Början är rätt långdragen tycker jag. Nej, utan jag fastnade lite därefter. Från 1.03 är det superkul att spela till. Går dock sådär, ännu. Men som jag nämnde i "Hanna övar" så får jag ändå in någon form/version av låten som jag gillar när jag lyssnar till det. Så, det blir nog mer spelande på andra stämman här i andra delen den här veckan. Dock hade jag bara början, alltså ungefär fram till 1:03. Jo, någoting jag tänker på när jag hör det/lyssnar på det så här - Och sedan försöker spela något liknande - Är t e x A:et, näst sista tonen i andra takten. Där och även på andra sådana här ställen vill jag få till det mer utdraget, och sedan få andra tonen kort. Lilla slarver är framme där och nosar ibland, så det skulle jag vilja få till bättre. Får se om jag delar något mer på den här låten nästa vecka! Vad tycker ni om låten förresten?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0