Sammanfattning (Cellolektion, orkester) 23, 25 Mars 2015

Jag ska inleda med att skriva att jag fått ner en del av fortsättningen på "Cello Suite No. 1 in G major".
Så, jagsska försöka få till en liten video på det under de närmsta dagarna. Just nu känns det aktuellt då jag delade videos på det för inte så länge sedan. Så vi får se när det kommer - Håll utkik! Just nu är jag dock rätt så trött på tekniska saker så, räkna med att det kommer i nästa vecka.
Jag sammanfattade efter cellolektionen i måndags att jag kände mig rätt så "Kall och kylig" på mobilen. Förra veckan kändes bättre än veckan innan dess. Den här veckan tar jag det som "Bättre in veckorna tidigare" - Men jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta det mot förra veckan. Jag känner mig så "hård" mot mig själv. Tidigare kunde jag väl se mer utveckling från månad till månad, kanske inte, men ni förstår vad jag menar. Idag har jag nog rätt så svårt för att se hur jag utvecklas på samma sätt. Åh, så jag kan vara onöjd med mig själv. "Så falskt det låter!!". Jag tänkte på en sak i "Allemande" som jag inte tog upp i veckans "Hanna övar". Jag skulle vilja ha det mer utdraget. Alltså för utdraget, för jag vill fortfarande ha det kort, men någon form av utdragning i tonerna. På orkestern i onsdags så fick vi två nya låtar, eller en var nygammal skulle jag säga. Första året i KORK spelade vid en låt som heter "Folklig vals" av Söderlund och den låten ska vi spela nu igen alltså. Det tar jag som revanch, som att göra ännu bättre ifrån mig så "Folklig vals" är jag väldigt pepp på. Vi fick även en låt som heter "Kashmir", som jag faktiskt har hittat på Youtube - Vilket jag inte trodde för en stund. Men den fanns faktiskt, om än en annan version. Jag har spelat lite i veckan, och ännu mer i helgen blir det. Speciellt om det här tråkiga vädret håller i sig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0