Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 2, 4 mars 2015

Veckans sammanfattning av helheten blir "Skönt att komma igång igen efter sportlovet!".
Fortsätter med Scarlatti den här veckan. Skulle verkligen vilja få till ett inlägg om honom! Vi får se när jag lyckas med det. Det kanske ni får höra en snutt av i veckans "Hanna övar." På tal om "Hanna övar" så ligger videon just nu i redigeringsarbete. Så, förhoppningsvis kommer det upp imorgon eftermiddag/kväll.
Igår på orkestern fick vi en ny låt. "Allt under himmelens fäste". Har letat upp något klipp med Stråklandslaget (!) så det kanske jag kan få upp till helgen. Kul! Annars spelade vi igenom "Hungarian Dance No. 5" och Star Wars-låten. I Star Wars vid bokstav I t ex så måste jag jobba lite mer. Dock tycker jag att det lät bättre än senast. Annars har jag kommit fram till att jag nog måste vara lite snabbare på mina knäpp. Men det fixar sig. "Hungarian Dance No. 5" tycker jag lät rätt så bra för att bara vara andra gången som jag spelade det. Sen finns det såklart mycket att jobba med. Mycket med att få upp tempot. Slutligen så fick vi, äntligen, en terminsöversikt. Det känns bra, för då kan jag mer jobba efter mål. "Den veckan, där ska det låta toppen!" - Konserterna i det här fallet. Jag nämner en hel del om orkesterlåtarna i veckans "Hanna övar".
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0