Sammanfattning (Cellolektion) - 16 mars 2015

Jag kan inleda med att skriva att jag inte kom iväg på orkestern den här veckan. Lite segt. Om inte annat skulle det vara skönt att ha kommit iväg och stämt till cellon. Jag är nog rätt så lugn trots allt den här veckan - Det har minsann varit värre! Alltid något. Köra järnet två veckorna innan påsklovet så tror jag att det blir toppen. Go, go bara. Och så haschtaga #positiv
Ja, men i måndags då så var jag iväg och spelade. Var nog rätt så borta i måndags. Ute på Medlehavet i riktig sommarvärme. Båten guppar och vattnet svalkar en aning - Låter riktigt härligt. Hade väldigt gärna velat vara i Brommaplan dock! Spelade igenom "Tamburina" och "Sonata No. 1 in D minor". "Sonata No. 1 in D minor" är lite likadan som förra veckan. Men i sin helhet så tycker jag ärligt talat att den låter bättre sen första veckan vi fick låten. Tjoho! Tänkte hinna igenom en genomkörare med skivan på den här låten när jag har lite mer ork. Troligtvis till nästa vecka. Får se om jag kör den i nästa veckas "Hanna övar" eller om jag kör det enskilt. Beror lite på om vi får något nytt tror jag. Men det skulle kännas skönt att avsluta låten på det sättet, i en video dessutom. Har inte så mycket så här i skrift att förklara så det skulle nog bli enklare att uttrycka i tal, och förklara lite närmare där. Jag spelar verkligen inte mycket på "Tamburina" just nu, så där är det fortsatt takt 41 fram till 44. (Tror jag det är?) - Utan taktsiffror så jag blev lite osäker. Men om jag räknade rätt så - Är det här som jag mest känner att jag vill få upp tempo och bli lite säkrare på.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0