Rigaudon, Purcell - Cello

Ja, så det här höll jag på med under större delen av torsdagskvällen. Kameran stoppades flera gånger. Vissa gånger hann jag spela 2 takter och andra gånger hann jag nästan spela hela låten - Men jag fick mig ju en bra uppvärmning när jag spelade det om och om igen, och dessutom småjoggade mellan cello och kamera. Det var mest under inspelningen av 2:a stämman som det höll på så. 1:a stämman funkade rätt så bra på första försöket. Kändes lite trögt när jag spelade på G strängen. Så där så fick jag "ta i lite extra". Men det låter rätt så bra i alla fall. Får se om jag kan få till någon inspelning på hur jag gör när jag göra dessa tvåstämmiga inspelningar så småningom! Jag satt och letade igenom gamla låtar en stund i fredags och det finns en del tvåstämmiga låtar. Har speciellt en låt som jag fastnade för väldigt snabbt - Men jag ska försöka hålla mina kliande fingrar i styr ett tag vad det gäller tvåstämmigt till maj. Försöka? Ja men precis! När vi ändå är inne på tvåstämmigt. Jag har hittat en väldigt spännande app. Men där kan vi tala fyrstämmigt. Det här är enkelt mot vad det är att få till fyrstämmigt. Nu gick jag inte in så seriöst i det dock så att jag spelade in  ljudet också på 1:stämman. Det är som att jag först inser hur snabbt jag spelar när jag är andrastämma mot mig själv. "Ta det lite lugnt, Hanna!" - Men visst, det har sina fördelar i vissa låtar. I vilket fall som helst, så den här appen ska jag jobba vidare med under påsklovet. Får se om jag kör en recension på den sen efter påsklovet. I en video kanske?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0