Nina Simone - Little Liza Jane

Ni får lite mer sång idag. Kul att ha lite variation. Ska dock nämnas att jag har något spännande i cello på G till senare i veckan som jag letat upp och faktiskt inte ännu delat.
"Little Liza Jane" spelade Ebba på tvärflöjt på konserten för (snart!) två veckor sedan. Sökte upp låten och hittade en version med Nina Simone! Wow!! Nina Simone kan jag säga er, har jag hört många gånger. Så är det om man är född på 1900-talet, eller ja, 99. Det du 2000-tal! (Blinksmiley) .
 
Jag ska också tillägga att cello är stämd (igen!) nu och jag hoppas att det håller denna gång. Tänker inte gräva ner mig totalt i temat "ostämd cello" den här veckan. Men ni lär kortfattat märka om cellon blir ostämd igen! - Nej, det jag ville komma fram till. Som jag skrev igår (eller var det i söndags?) så har vi en grym musikalisk vecka jag framför oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0