Min glädje och tacksamhet är stor

 
CelloAllCellist lyckas även som fotograf. När jag skapade CelloAllCellist tänkte jag mig som ett instagramkonto för celloliv. Men så i höstas, ungefär när jag började lägga upp mer från vardagen så kom jag med på #ig_sweden  , #world_gems  och andra fotosidor. Nu idag delade Modernamuseet min bild? Borde jag döpa om mig till något mer fotografiskt? Eller möjligtvis Celloliv till CelloAllCellist? Nädå. Cellloliv känns som jag - Där också namnet CelloAllCellist får ingå. Sedan kan vi som så säga att det inte bara är en cellist bakom namnen utan även en fotograf.
Det här är så kul och min tacksamhet är så stor. Här fler saker som får mig att le. Tänk att en hel del människor är så snälla!? Jag hoppas verkligen att fler inser att det ger en så mycket av ett par ord. Tusen tack Celloliv, CelloAllCellist. Ni är överlägset bäst!
 
"Och keep up the good work. Du är jätteduktig!!
Brinn för din Cello!  Tror på dig! Humlan du spelade? hör den ser den...."
"Hej Hanna! Upptäckte din blogg idag och måste bara säga följande: Celloliv är så fantastiskt fin och vacker!Snygg grafik och bra texter. Musik är ju min grej också - och eftersom min pappa var cellist som ung, fick jag höra mycket av det underbara instrumentet. Jag antar att du känner till den engelska cellisten Jaqueline du Pré. 
Dina trumlovs-exempel var superkul och häftiga. Här kommer ett tips på en liten trumgrej - fast utan trumma: Belgiens bidrag till ESC 2011, Witloof Bay -With live baby. Kolla på killen med det konstiga håret och flugan. Han är outstanding. Lycka till med cellon och orkestern nu! Måste vara en toppenupplevelse att spela i orkester och alla underbara cellopartier som finns!"
"Vad härligt du spelar! Hör ju hur du spelar ibland (genom taket!. Men fint att få se och höra en riktig liten konsert."
"Hej! Vad fint du spelar! Hoppas du alltid kommer tycka att det är roligt! Själv har jag spelat cello i snart tio år och jag tycker det är jätteroligt att det finns fler yngre som vill spela! :)"
"Ha det bra och fortsätt spela! :) Vilken gullig video! Och måste bara tacka dig, för ändå sen jag började läsa din blogg har jag hittat tillbaka "gnistan" till att spela och tycker det är så himla roligt, har verkligen ändrat inställning sen förra terminen då jag inte inte tyckte det var så värst kul. Så tack för din härliga blogg och dina fina kommentarer som gör mig peppad! ♥"
 
Och så måste jag kort tillägga att jag får fina kommentarer på Youtube och Instagram också. Kanske får göra något mer sådant här någon gång? Här syns endast kommentarer jag fått genom celloliv, från 2015 ned till 2012.
Utställning på Moderna Museet som pågår just nu med "Louise Bourgeois" gjorde mig lite inspirerad igår. Kanske kommer en fransk musikvecka senare i månaden? Skulle det vara roligt? Om det blir bra kanske jag fortsätter på den linje med italiensk musikvecka och ja, ni förstår.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0