Med stora bokstäver ÖVNING, o ett litet svar

Hej, och glad måndag vänner!
Låg i sängen ett tag, sedan jag kom hem från skolan. Låg faktiskt och sökte upp lite spännande saker. Hittade en helt ny version på "Finlandia" - Då var jag bara tvungen att komma upp från sängen och ta mig till datorn. Så, på onsdag väntas "Finlandia"! Låter ju rätt så kul. Jag minns fortfarande att den låten var så kämpig i STORK. Det roliga sedan i efterhand med Höstlovsorkester-låtarna är ju att jag senare framåt våren känner att de går bättre. Vilket är jättekul. För då har ju STORK -spelandet och spelandet efter det gett resultat. Tänkte få till någon inspelning på låten i en video - Lite teknik osv. Lite jobb och lite tänk! Men det blir senare, framåt maj, juni eller hösten. Vi får se helt enkelt. Men det finns i alla fall med på "Att göra listan." Jag ska försöka få till Prelude till onsdag. Med stora bokstäver ÖVNING.
Jo, anledningen till att jag egentligen satte mig ner och skrev ett måndagsinlägg så här. Jag skrev väl igår att jag vill satsa på lite mer musik den här veckan? Inte mycket skrivande alltså förutom veckans sammanfattning på torsdag, Men, den här kommentaren var lite kul , så jag tänkte att jag kunde svara på det i ett inlägg. Dessutom , så tror jag inte svaret kommer komma att synas om jag svarar som vanligt. Så, jag hoppas att du ser det här och blir nöjd med svaret!
Så kul att du har hittat till bloggen och youtubekanalen. Först och främst , tack för att du tycker att det låter bra när jag spelar! Jag har spelat cello i 5-6 år! Jag försöker sitta ner och spela/öva en timme i alla fall. Jag kan dock har jag märkt börja spela på något annat, gammalt när jag blir trött - Så det är något jag vill bli bättre på/vända. Sen beror det lite på humör osv också. Om jag är trött eller förkyld t e x så orkar jag kanske inte sätta mig ner och spela. Ofta är det även så att jag sätter mig och spelar när jag inte riktigt har något att göra och så slutar det med att jag sitter där ett tag. Så tror jag också att när jag hittar så mycket inspiration - Celloliv talar med allt jag hittar/inspiration - så blir jag mer pepp till att spela.
Kram och sköt om er så hörs vi!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svar :)

2015-03-23 @ 15:37:50
Postat av: Anonym

Förresten, vad har du för framtidsplaner? Satsar du på att bli cellist? Solocellist eller i en orkester?
Eller planerar du att bara ha det som hobby?

2015-03-23 @ 15:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0