Hanna övar #3

Ja, veckans "Hanna övar" ser ut så här. Den här veckan prioriteras först och främst 3:an och 4:an från "Sonata No. 1 in D minor". I 3:an jobbar jag lite mer med takt 6 fram till slutet ungefär. Där är det lit mer jobba med toner. Lätt att det blir falskt där - Det var alltså det jag spelade vid 04.00 i videon. I 4:an skulle jag vilja få till framförallt första två tonerna bättre på andra raden. Annars är andra raden i sin helhet lite mer jobb. Det är även samma rytm. Men som jag sa i videon så tror jag första raden är enklare då det mer är "neråt" medans på andra raden så är det mer "från sträng till sträng". Hm, ja. Kanske kan bli någon lite kort snutt på instagram, @CelloAllCellist nu till helgen. Kul skulle det vara. Senaste videon var väldigt uppskattad - Eller så var det någon som lyckades bra med andra ord. Så jag är lite pepp på att ladda upp fler korta snuttar av låtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0