Terminssammanfattning - Vårterminen 2015

Terminssammanfattning. Tredje sammanfattningen av en vårtermin? Eller vad blir det??
I början av terminen skrev jag något i stil med "Efter att ha varit uppe och seglat bland molnen ett tag sjunker det nu". (Neråt genom atmosfären...) Glädje-onöjd/besviken. Visst satt jag där sedan ett par veckor. "DET LÅTER SÅ DÅLIGT. DET LÅTER SÅ FALSKT!! INGET FUNKAR. ÅÅÅÅH." Falskt är ett ord som jag (petig version av Hanna) kan använda mig rätt så mycket av. Okej, det kanske inte låter rent hela tiden. Såklart inte. Det kan jag köpa. Men jag måste försöka intala mig själv att det låter ok/att det faktiskt är "petiga Hanna" som tycker det falskt. Om man intalar sig att det låter falskt så är det väl såklart att man börjar tro på det i vissa stunder. Så man får på något sätt vända den meningen mot sig själv. (Vilket jag kan göra i vissa perioder (längre-kortare) ) Senaste veckorna har jag varit på mig själv i fjärdeläget. Varför just i fjärde läget?? "FJÄRDELÄGET = FALSKT". Störande/besviken i längden. Att jag tycker  att jag kommer fel på 1:an (A t e x) , såklart då att resten kollapsar - Låter det överhuvudtaget falskt i fjärdeläget???? Jag borde nog söka upp på wikipedia/nätet vad falskt faktiskt betyder? Början av den här terminen har det låtit FALKST. (enligt H). Besvikelsen är något som kommer och går. Början av den här terminen verkligen. "FALSKT. ONÖJD MED MIG SJÄLV. Efter att ha haft fler toppen veckor. På valborg blåste det (noter och blåst = spela i blåst är inget jag tipsar er om utan klämmor.) Kom av mig och var allmänt/blev allmänt störd utav helheten. Efter det spelat ville jag bara åka hem. Åh, nej då var jag inte nöjd med presentation. Just nu kan jag i alla fall säga att jag börjar se mer ljust på saker igen/en period av nöjd. Slutet av terminen har innehållit många stunder av glädje. Jag tänkte att jag skulle avsluta det här bra. Senaste veckorna har jag varit nöjd/kunnat känna mig nöjd i helheten. Jag var SUPERNÖJD den 20 maj. (konserten med orkester) Jo jag ska tillägga också - Sedan jag började göra "Hanna övar" videos så går jag in mer i låtarna varje vecka. Vilket resulterar i att det blir enklare i helheten då jag kan känna att jag förstår det bättre efter en sådan övning. Så på det spåret fortsätter vi även nästa termin.
 
PS: "Petiga Hanna" kan vi säga är en ny karaktär/något annat av falskt och besviken. För egentligen är det en lite petig en som kryper omkring och utbrister "Falskt". Jag övar på att inte tänka positivt i flera stunder, och inte tänka på helheten (vilket också är bra!) men inte för mycket. Helheten kan som så både vara falsk och ren. Bra och dålig. Bra på många olika sätt och dålig på olika sätt. Men att då se på det positiva/det bra och inte gå in i det för mycket, kanske är bättre ibland. Och mer övning på det dåliga, falska och fjärdeläge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0