Den blomstertid nu kommer - Cello, Gitarr, Sång

Det låter så annorlunda när man blundar och lyssnar. Lätt att jag kan känna att jag "lever i det" mer på något sätt när jag blundar och hör det. Jag något ställe i "Wilmas Tema" som först slog mig. Ett bess som blev till ett b? De tre höga tonerna vid 0:51 kan möjligtvis ha låtit bättre än i maj. Positivt? Utveckling? Jo, de kan vara så att de låter "fel" mot b:et eller hur? Så att det i själva verket lät rätt mot bess:et? Missade något D på A:strängen också. Spelade ut mer (vibrato) , vilket jag inte gjorde i maj. Så det slutgiltiga resultatet där exploderar cellisten ("Wilmas Tema" på årets skördemarknad i augusti med dragspelskomp) (hoppas!) ) Tappade väl något E i fjärdeläget också, t e x i "Idas Sommarvisa". Säkert något i fjärdeläget överlag som inte satt där. Nu när jag lyssnade på "Nu grönskar det" insåg jag att jag missade hela reprisen på första raden. Hur tänkte jag där? Snacka om att vara så inne i spelet... Men, jag ser på helheten på ett helt annat sätt när jag sitta här och blundar och lyssnar till det. På ett år tycker jag att jag har utvecklat att spela med mer sångbarhet, eller melodiskt. Jag vill jobba ännu mer med sångbarheten och det melodiska i framtida spel och utveckling. Det sångbara och melodiska är nästa steg för utveckling - Jag vet precis vad jag vill fortsätta utveckla i spelet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0