Music from Gladiator, Zimmer - Orchestra

Vi fortsätter med filmmusik. Idag med musik från filmen Gadiator. Har ni sett filmen? Jag visste inte ens att det fanns en film med det namnet. Och namnet får mig förresten att tänka på det här programet som går på tv4. Heter inte det Gladiatorerna? Jag gillar inledningen här. Att sitta mitt i det är en annan sak. Det är en hel del långa toner då jag verkligen måste räkna. Annars tappar jag lätt bort mig. Och när jag väl räknar måste jag komma i rätt tempo. Sedan börjar det hända saker vid 1:54. Så plötsligt går tempot ner ungefär vid 2.44. Åh! Cellisterna har melodin där en bit. Den där första snutten av melodi är helt fantastisk. Jag kan ju bara försöka ha det som "förebild", eller hur man ska uttrycka det när jag spelar. Jag har förresten suttit en lång stund och försökt hänga med i noterna både här och i versionen jag delade innan denna. Det går bra att hänga med så här. Så vi får väl se om jag lyckas få in den här rytmen och stilen när jag spelar. Fått en hel del inspiration till övningen imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0