Ballet Suite No. 1, Polka - Shostakovich

Shostakovich står för tisdagsmusiken idag. Jag har den här polkan i huvudet just nu. Toppen! Då får jag ju in rytmen när jag övar. Det är inte så att jag går och nynnar låten hela tiden precis, men ungefär. Jag har snarare låten mer som en evighetsmaskin i huvudet. Det är väldigt härligt sväng i låten dessutom! Det gillar jag. Nästan så att man känner så att man vill studsa upp och ner i takt med musiken. Men det skulle se rätt så knasigt om ut om man gick och studsade upp och ner till detta hela tiden? Hm. I vilket fall som helst så tycker jag "studsa upp och ner i takt med musiken" (som någon som fått studssjuka!) är ett väldigt bra betyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0