Tvåstämmigt på alla hjärtans dag!

Min dator brusar av ansträngning och jag bubblar av glädje. Den här jag-klarade-det glädjen. Jag var hemma själv en stund i eftermiddags så jag bestämde mig rätt så snabbt för att försöka mig på min inspelning till alla hjärtans dag. Det blir faktiskt tvåstämmigt på alla hjärtans dag. Jag kämpade på ett bra tag med andrastämman. Att spela till sig själv är inte det lättaste. Senare kom redigeringen, och det är inte heller det lättaste. Här är det även fotografiskt tänk. Funkar det så? Blir det snygg om jag lägger till det där? Hur blir det? Det är inte det enklaste att få ihop musiken till bilderna. Men det klickade tillslut. Jag är väldigt nöjd. Kan inte hjälpa att jag kollar på videon om och om igen. Lite applåder. Fast, vänta med applåderna till alla hjärtans dag! Jag satt ner vid cellon ett tag under eftermiddagen. Spelade mest på gamla saker innan jag kom på att jag kunde passa på att spela in detta. Så, ingen övning på orkesterlåtar. Måste verkligen jobba bort det! Och sitta ner i lugn och ro med t ex orkestergrejerna. Men jag tror att jag måste röra på mig emellanåt. Annars blir det lätt så att jag flyger iväg till andra sidan jordklotet och så är det kört. Imorgon total fokus på orkestern under större delen av eftermiddagen och kvällen. På torsdag fokus på veckans läxa. Och inga fler resor till andra sidan jordklotet. Fast, en resa fotografiskt sett hade inte varit så dumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0