Sammanfattning (Cellolektion, orkester) - 9, 11 februari 2015

Spelar vidare på "Nina" av Pergolesi den här veckan. Fick också andra halvan av "Tamburina"
Kul! Min plan var att öva lite på det under eftermiddagen. Men jag är rätt så trött och har inte riktigt orkat sätta mig ner. Lätt att skylla ifrån mig på saker. Nej men, det är så det är. Det är supertråkigt att det är så nu för jag vet hur jag blir när inte jag spelar. Får bättra på det resten av veckan. Av det som är kvar av veckan rättare sagt. Igår på orkestern spelade vi igenom "Hungarian dance no. 5" för första gången. Oj, oj. Jag ska absolut inte säga att det är omöjligt, men det blir en utmaning. Vi spelade även igenom "The empire strikes back" och "Gladiator". Jag tycker framför allt att "The empire strikes back" går bäst just nu. "Gladiator" kommer nog rätt så tätt efter dock. Men det kanske alltså är den jag ska lägga ner minst tid på då? Satsa på att öva de andra låtarna? Undra vad som är smartast här. Säkert någon kombination. Jag lyfter fram att det kändes som att jag spelade ut mer under orkestern den här veckan. Skönt. Hoppas att det kan fortsätta så!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0