Sammanfattning (Cellolektion, orkester) 2, 4 februari 2015

Visst nämnde jag 2cellos cover på "Wake me up" i förra veckan? 10000  av alla de 2 169 952 är mina. Kanske inte... Men jag lyssnar verkligen på det om och om igen. Jag skulle med lätthet kunna säga hur många gånger låten på 3.50 hinner spelas mellan på 10 stationer. Om vi talar inspiration så tycker jag att de har en grym fart och kraft. Kraft för att man verkligen hör hur de tar i på strängen. De senaste dagarna har jag även beundrat rörligheten i många klipp jag hittat. Fantastiskt så snygg rörlighet vissa har. Med övning så kommer det väl!? Då måste jag ändå säga att jag hade usel stråkhållning i början KORK-tiden, ja, sådär runt 2012.
Jag avslöjade mig nog igår i bilden om vad veckans läxa heter. Precis, "Tamburina". Precis som jag skrev så är det lätt att jag binder ihop den rytmen, ner och upp, till en hel båge. Som jag skrev tidigare i veckan kopplar jag även ihop låten med Respighi och blåsinstrument. Att jag tycker att allt låter falskt och dåligt det är en annan del av veckan. Under orkestern igår var jag rätt så borta på slutet. Min hjärna domnade totalt bort sista stunden. Fy, inget roligt! Medan jag var hemma i Sverige, var nog hjärnan ute och åkye på Medelhavet. Men, det gick helt ok i början. Med vissa saker märkte jag att det funkade bättre efter någon gång som vi spelat igenom det. Det tror jag att mycket handlar om. Efter någon gång går det bättre! Var det första positiva meningen på ett tag? Applåder. Just nu handlar mycket om de små stunderna av glädje och att vara nöjd. Det är väl de småsakerna som lyser upp hela min vecka. Imorgon byter jag tänk under eftermiddagen. Slutar tänka på allt för en sekund och jobbar fotografiskt. Måste verkligen tänka på annat, annars sjunker jag helt ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0