Sammanfattning (Cellolektion) 16 februari 2015

På orkestern igår kom jag inte iväg. Orkade verkligen inte det. då jag gått och blivit förkyld. Segt men sant.
Dessutom är jag rätt så nere just nu. Tycker att det mesta låter dåligt. Så på så sätt vill jag nog inte heller dega ner mig totalt för tillfället i allt.
I måndags fortsatte vi med "Tamburina". Första delen går rätt så bra nu skulle jag vilja säga. Andra delen är lite mer så att jag känner att jag måste öva på där. Fick en ny låt också, "Sonata No. 1 in D Minor" av en man vid namn Scarlatti. Honom ska vi nog hitta mer om någon söndag i mars. Låten kommer jag leta upp mer om till mars också. Då jag precis startat upp med låten så kan jag inte rakt av säga något riktigt nu. Hitta något bess som jag spelat b på hela tiden tidigare. Kom först på mig själv där idag. Applåder. Så den tonen är inringad nu. Sen är det något över 4:e läget som är lite mer kämpigt. Som vanligt. Tänk så snyggt det flyter på när man kommer in i det. Hur klarar dem det? Med övning, det skulle jag lätt svara. Så öva, det ska jag verkligen göra under sportlovet. Jag måste säga att jag är rätt så lugn faktiskt. Tar det som "Skönt med en extra veckas övning." Imorgon startar lovet här på sidan upp. Det kommer rulla på fram till lördagen om ca en vecka. Söndag tar jag gärna som ett uppstart inför måndagen. Så vi hörs som vanligt den 28. Naturligtvis så hoppas jag på att ni stannar kvar och lyssnar till lovet. Det blir riktigt grymt tror jag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0