"Månad till månad, där börjar det hända saker"

Jag tycker att jag lyckades trolla ihop den här veckan rätt så okej nu.
En gnutta glädje och en gnutta "Stör mig på allt spelmässigt". Det mesta har nog ändå handlat om att jag försökt göra något hela tiden, hålla mig sysselsatt för att tänka mindre. Det funkar! Jag har lyckats skriva ner en del av "Cello suite no. 1" på papper. Nu kan jag bara spela på så får vi se om någon vecka. En annan sak jag gjort är att tänkt ut ett mål. Mål behöver jag för att få inspiration när jag är så här. Att kunna ta sportlov med ett okej. Långt kvar, men det är bra med mål som det är lång tid kvar till. Kallas det för långsiktiga mål? Så det satsar jag på just nu. På tal om sportlovet så har jag kommit fram till vilket instrument jag kommer ha under sportlovet. Ni kan naturligtvis fortfarande ösa in med förslag. Jag kan fortfarande ändra på mig. Dessutom är nog inte min fantasi/kreativitet så stor så att jag bara sådär kommer på vad jag ska ha för instrument. Jag har lite brist på idéer just nu ärligt talat. För att ta en dag i taget. Idag har jag suttit ner och försökt spela lite på orkestern. Det mesta handlar om att öva i orkestern. Vecka efter vecka blir det bättre, om än lite i taget. Jag vet att jag kände samma sak i KORK. Kände inga utvecklingar från vecka till vecka, men från månad till månad, där börjar det hända saker. Grejen med STORK. När man övar så intensivt på låtar i 4/5 dagar så blir det väl ungefär som att öva en hel termin. Under en termin övar man väl intensivt på ett helt annat sätt. En gång i veckan i ca 2 timmar. Men från 10 till 4 4/5 dagar i rad, det blir som en hel termins övning. Rent tekniskt sätt. Där är det enkelt att känna mer utveckling från dag till dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0