Honey Honey, ABBA - Cello

Det här var en utmaning i jämförelse med de andra tvåstämmiga jag gjorde tidigare. Minns ni det? Som jag skrev tidigare i veckan så kämpade jag på ett bra tag med andra stämman. Lyssnade och spelade till första stämman flera gånger. Och ja, det gav ju resultat i slutänden. Första stämman är enkel att göra då jag där inte har någon stämma att gå efter. I andra stämman måste jag få till och komma i samma rytm som jag spelade i för bara en stund sedan. Det låter superenkelt när jag skriver det så här. Gör det inte det? Antagligen har man hela tiden olika rytmer. Det skulle vara helt naturligt, så det förstår jag fullständigt. Robotar kanske har samma rytmer hela tiden, men människor kör på i olika rytmer hela tiden. Så skulle jag lätt beskriva det. Ni ser jag att jag har hörlurar på mig ett tag? Där la jag in andra stämman, så det är alltså andra stämman som syns i bild där. En utmaning att få till det när jag bytte stämma i bild mitt i. Men det gick super tycker jag. Det låter jämnt i alla fall. Jag är supernöjd med detta. Framförallt med den fotografiska delen av det hela. Tycker att jag tog för mig väldigt härligt i melodin i första stämman. Ja, nu får ni applådera! Ni skulle ju vänta med applåderna till alla hjärtansdag...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0