Euphoria, Loreen - Cello

Euphoria är faktiskt också en sådan där ska som jag letat upp själv vid något tillfälle. Det började med att jag hörde en version, för rätt så länge sedan nu, men så blev jag sugen på att skriva ner det också någon gång i slutet av vårterminen tror jag att det var. I versionen som jag hört tidigare så är det pianokomp till - men som endast solo/bara cello tycker jag allt att det blir något också. Jag tycker att det är så vackert vid 0:52 när solen kommer fram. I videon ser det ju ut som att spela fram solen. Typ att locka fram solen från dess gömställe. Jag tänker när jag ser det i videon att ju högre, starkare och kanske uttrycksfullare (?) som jag spelar så lockas solen fram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0