Våroffer, Stravinsky - Orchestra

Hur sammanfattar man våroffer? På ett sätt tycker jag fortfarande att det låter väldigt modernt för tiden - Men på ett annat sätt än när det spelades upp första gången. Jag hade vissa partier som jag gillad mer. Först och främst inledningen. Det börjar på något sätt lugnt och så exploderar det efter en stund. Det är svårt att sitta och sammanfatta det så, precis vad jag tänkte på när jag hörde det. Men jag tror att vid 10.00 var ett sådant ställe. Kanske även runt 20.00 sekunder också. Det låter så stort och maffigt när det plötsligt exploderar. Frågar istället er nu. Hur skulle ni sammanfatta Våroffer? Jo förresten. Jag kommer lätt tillbaka till Kungliga Operan. Vilket hus! Tänk att det döljs så mycket vackert i väggar, tak och rum i alla dessa fina gamla hus. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0