Sonata om 14 no 3 Allemande, Boismortier - Cello (Practice)

Spelade in en tvåstämmig övningsversion på den låten ändå. Stämmorna går ju ifrån varandra en del, viket gör det krångligare att få till det jämnt. Stämmorna börjar inte exakt samtidigt, vilket även det gör det svårare att redigera ihop det tvåstämmigt. När jag spelade till den här versionen: https://www.youtube.com/watch?v=Hm2s5xr2ndQ Så blev det enklare. Nackdelen är väl att jag inte "spelar till mig själv" på samma sätt som annars när jag gör tvåstämmiga saker. Men jag är rätt så nöjd med resultatet/helheten av det hela. Tycker framförallt att början och mitten funkade rätt så bra. Mot slutet kan jag tycka att stämmorna blir lite mer ojämna. Slutsats: Kul att redigera tvåstämmigt igen, men kanske lite mer utmaning med tanke på att jag spelade till en video och inte till mig själv. Jag fortsätter öva till det här. Jag gillar tempot som det går i så jobbar med att försöka få in det - Jag försöker öva lite på samma sätt med orkesterlåtarna nu sista veckorna innan konserter. Spelar till versioner som jag hittat/delade det på sidan i början av terminen. Tror det är jättebra övning, då jag får till och kommer in i tempo. Jo, en annan nackdel med hela grejen är väl att jag inte hör vad jag spelar - Om jag kommer helt fel med andra ord. Men det är av allting, även när jag fixar med andra tvåstämmiga grejer - Och det är ju hörlurarnas förtjänst! Nu är jag nyfiken på vad ni tycker om det här?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0