Sammanfattning (Cellolektion, orkester) 27, 29 april 2015

Någon gång har jag nämnt att jag känner att det låter bättre när jag går in i det mer. Ja t ex när jag gör dessa videos "Hanna övar". I måndags tänkte jag snarare på motsatsen. När jag inte tänkte ett tag på vad jag gjorde, bara spelade, så gjorde jag något "automatiskt" eller, hur man ska beskriva det. Det var en rätt så härlig känsla i slutet ändå . Bara köra i ett race och go vilket flow det blev. Ungefär så ja.
I onsdags fick vi en ny låt på orkestern. "Sakta vi gå genom stan" som Monica Zetterlund sjungit. Kände nästan lite "KORK" nivå, som sista terminen över den låten. Sen är det en utmaning med en del låtar att få till det med en stor symfoniorkester - Det är något som jag ser framemot att utveckla i VUS. Vi spelade igenom "Sakta vi gå genom stan". En rätt så lätt låt. Lite jobb med att få ihop det med orkestern, men köra på bara så blir det toppen snart. En av de enklare låtarna i vilket fall som helst. Takterna som jag skrivit om tidigare i "Gladiator", de här snabba naturligtvis - Funkade rätt så okej ett tag. Nu får jag dock öva upp det igen. Känns segt att det släppte. Men övning så håller jag tummar och tår över att det blir bättre. Fortsatt så är det lite lika som tidigare veckor. Spela ut ännu mer kanske? Så blir det bara ännu bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0