Hanna övar #8

Japp. Veckans "Hanna övar" och veckans sammanfattning kommer upp lite sent. Men så får det vara den här veckan. Det tog en stund att få upp det här på youtube. Så jag uppdaterar sidan lite nu på morgonen. I alla fall så har vi här veckans "Hanna övar"! Takten som jag pratar om runt 2:03 är slutet av 11, början av takt 12. Runt 02:42 pratar jag om slutet av takt 7 fram till takt 9 ungefär. Ny låt pratar jag lite om i slutet av videon. Kul! som sagt så tänker jag mig en tvåstämmig inspelning på det här till hösten. Jag har inte hittat någon video på det här som jag kan gå efter, med att få in någon snygg form av rytm. Takten jag pratar om vid 05:56 är 11. Som jag nämner i videon så tror jag helheten är att få till stråk bättre. Så det försöker jag öva på. Kanske genom att spela långsamt, och snabbare och snabbare. (Även om det är långsamt försöka att verkligen spela det med kort . )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0